Selamat Datang Blog Mardiahtul Hasanah

Jumaat, 21 November 2014

Kelebihan DOA

Assalamualaikum.. haii.. 


sahabat di kasihi Allah sekalian.. merafat kesyukuran ke hadrat Ilahi,
apa khabar saudari - saudari sekalian sihat? Alhamdulillah.. baiklah, saya nak share sikit sebanyak, tentang kelebihan DOA, 


DOA perbuatan rutin harian kita, betol tak? saya bagi contohnya..
- sebelom masok ke tandas, kena baca? doa...
-nak naik kenderaan, kena baca ? doa..
-sebelom nak makan ? kene baca doa..
dan banyak lagi perkara hendak dilakukan, mendahului dengan doa.. 
okeyh.. kita, jadi hamba Allah.. jangan sombong,.. berdoalah, doa,doa, doa, dan terus berdoa, insyaallah, Allah makbul kan.. Allah maha pengasih, Akak-akak, adik-adik sayang..

Nabi Muhammad SAW nak pergi perang, jihad pada jalan Allah, baginda berdoa,
Doa senjata orang mu'umin.. doa lebih tajam daripada pedang, subhanallah.. amat menajubkan..
Allah...Sungguh besar Nilai sebuah doa.. kita, jangan berputus Asa dari rahmat Allah, Rahmat Allah luas..
jangan bersifat takbur pada Allah SWT..


Insyaallah.. walupun agak pendek blog ni.. tapi moga bermanfaat.. Ingat, utamakan doa, memohonlah pada Allah.. semoga anda semua dirahmati Allah.. AAmiin ya Rabb.. 
Saya masih muda lagy, baru berusia 13 taun, doakanlah saya semoga jadi anak yang solehah, dan kuat semangat,.. Aamiin insyaallah, kalau ada pape, hubungilah di IG saya mardiahfabli, Insyaallah.. 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan