Selamat Datang Blog Mardiahtul Hasanah

Rabu, 19 November 2014

Ukhwah Fillah

hye..
Assalamualaikum saudari-saudari yang dirahmati Allah..
Bersyukur kita ke hadrat Allah SWT, masih di beri peluang melihat keindahan ciptaannya..Allahu.. maha pengasihnya Allah terhadap hamba-hamba nya.. Subhanallah..

baiklah, saya tak mahu berucap panjang sangat, kita terus ke topik yang hendak dikongsi bersama, 
Bismillahirrahmanirrahim..
saudari-saudari di kasihi Allah sekalian, apakah itu Sahabat? Adakah dia ada waktu kita perlukan sahaja? Ataupon, dia hanya tempat kita mengambil kesempatan? Atau bagaimanakah? haaa.. meh kita share sikit, apa itu sahabat..

Sahabat ialah satu hubungan yang merapat kan Ukhwah antara satu sama lain, 
SAHABAT YANG BAIK
-kita mencintai sahabat-sahabat kita dengan seluruh jiwa raga kita, seperti kita mencintai sanak saudara kita..
Sahabat Yang baik adalah yang seiring sejalan dengan kita, maksudnya di sini, dia ada di samping kita waktu kita susah dan senang, selalu beri kita semangat , untuk terus semngat hidup,.. dan sahabat yang baik juga, sentiasa menasihati kita ataupon menegur kita apabila kita melakukan kesilapan.. Jangan pula waktu dia tegur kita , kita mengutuk dia, contohnya, situasi selalu terjadi, kita akan kata, "eleh, bajet-bajet je" , " suka hati akulah" , "suka jaga tepi kain orang" haa.. itulah sering di katakan, apabila ditegur oleh sahabat.. Allah.. saudari - saudari sekalian.. yakini lah, bahawa , sahabat tegur, kerana, dia sayang kita.. lebih baik dia tegur dulu, sebelum, orang lain pula tegur kesilapan kita,.. jangan terlalu ikutkan nafsu dan egomu..
memanglah sesetengah orang, agak sukar menerima teguran, tapi cubalah yang terbaik , lembutkan hati, lapangkan dada.. ni nasihat untuk akak jua..

baiklah, agak sukar kah untuk mencari teman sejati?, iaitu dikatakan sahabat,
Umm.. Wallahualam.. sebab niat ikhlas ni terletak pada hati, bukan kata-kata..
kita tak tau , sama ada die ikhlas atau tidak untuk berkawan dengan kita, kita sangka baik saja..humm. kerana ade jua rakan jenis talam dua muka,? suka melaga lagakan? suka mengadu domba? dan macam-macam lagy.. tapi kite sangka baik saja,insyaallah .. satu hari nnty Allah tunjukkan kebenarannya.. ;)
Ok.. sampai sini saja.. kite stop dulu.. insyaallah kita sambung topik lain pula akan datang, insyaallah..

sebelum tu, saya terlupa nak kenalkan diri, baiklah , nama saya nur mardiahtul hasanah Bintun Mohd Fabli, Menetap di Muar Tapi Lahir di Kota Tinggi.. Umur? haha.. saya masih muda lagy..taun 2001 lahir, haaa... cer tolak, uji sikit minda ,.. cewahh, walaupon saya masih muda, tapi ajal x kira umur, betol tak?.. assalamualaikum wbt :D 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan